søndag den 6. oktober 2013

AaKK blitztur til Bleau og update

Det her klatreår for mig har indtil videre været en noget rodet omgang. Hele foråret havde jeg et semester på Nykøbing Falster sygehus og derfor trænede jeg i NFK noget af tiden, men med jævnlig pendlen til Kbh var det svært at planlægge et ordentligt træningsforløb. Det lykkedes mig dog at få trænet op til 2 uger i Magicx Wood i starten af juli. Min plan var da at få endnu en 8A'er i posen og jeg havde nogle rigtig gode skud på Octopussy. Det lykkedes mig at toppe den begyndende efter det første hånd og fodflyt. Så det var virkelig tæt på, men det må blive en anden gang. Resten af min sommer har overraskende nok mest gået med at klatre traditionelt specielt i Norge. Sammen med Ditte har jeg desuden været klatre stunt double på en kortfilm filmet i nordnorge. Siden starten af september og frem til januar skal jeg være bosat i Aalborg da jeg holder studiefri for at sidde med noget forskning i hjertemedicin. Derfor har min daglige træning været henlagt til Aalborg Klatreklub og er derfor noget uregelmæssig af samme grund som i Nykøbing. Der går en del dage med pendling til kbh. Det gør at jeg ikke føler mig specielt stærk for tiden. Det skulle dog ikke afholde mig fra at tage en smuttur til Bleau forrige weekend med mine nye træningsbuddies, Martin, Rasmus og Oliver, fra AaKK. Vi fik ikke sendt nogoet hårdt da det var overraskende varmt. Op til 25 grader. Jeg har ikke prøvet at klatre i Bleau i de temperaturer før, men det gør virkelig en forskel. Man skal klemme meget hårdere for at holde fast i noget, der føles lige så fedtet som en nybagt chokolade croissant.

En del af mit fokus har i år ligget i at blive bedre til at bygge boulderproblemer. Jeg har fået bygget en del i NKK bla. til vores månedlige hyggeboulderer, og i NFK fik jeg lov at bygge hele deres hal om som jeg ville. Jeg skal i den kommende uge hjælpe med til at bygge til AaKK hyggeboulder. Men det største bliver nok at jeg skal bygge til DM som afholdes i NKK i slutningen af måneden. Jeg synes selv jeg er ved at være rimelig habil når det gælder de mindre konkurrencer, men det bliver en udfordring at skulle sætte problemer til så stor en konkurrence. Jeg er ikke hovedansvarlig for kvaliteten idet vi har hevet en rutebygger ind fra Frankring, men da han ikke er så bekendt med det danske niveau i boulder bliver det nok mit ansvar at sørge for at de rammer en tilpas sværhed. Jeg skal desuden bygge sammen med Jonathan og Martin fra NKK. Jeg håber at få lært en del som jeg kan tage med mig til at bygge til flere konkurrer.

Jeg håber desuden mit efterår komme til at indeholde en del turer til Västervik hvord er er en del forskelligt jeg gerne vil prøve kræfter emd, og jeg skal se om jeg kan få smidt flere turhistorier og billeder op. Men nu må vi se.

Martin Dahlbom sætter Sylphide 7A, lige til venstre for Rainbow Rocket

Rasmus Bak på samme dyno

Oliver Sahl-Madsen fik også sat Sylphide

AaKK badboys

Dagens sidste kræfter fyret af på Mister Dynamite 7B

Ingen kommentarer:

Send en kommentar