fredag den 5. april 2013

Påske i Västervik - spis lige banan til

Undertegnede på Goofhead Variant 8A, Marstrand, Västervik 
Jeg er næsten lige vendt hjem fra en lille uge med bouldering i Västervik område sammen med Ditte. Vejrudsigten havde lovet koldt og solrigt alle dage og dermed god friktion i vente. Desværre havde vinterens sne ikke helt sluppet sit tag i den del af sverige og mange steder lå der stadig et tykt dække over både jorden og mange af stenene hvilket gjorde en del problemer umulige at komme til at klatre på. Men alligevel det var der også meget der enten havde ligget længe nok i solen til at være blevet snefrie eller var muligt at børste rene og solen skinnede lystigt som lovet.
Trods mange gode intententioner over de senere år var dette mit første besøg i Västervik og mine forventninger var skruet godt op efter mangen en ivrig beretning og fede billeder fra stenene fra bla. OPC drengene, og selvom vi blev mødt af de lidt  besværlige sneforhold blev jeg ikke skuffet. For mit vedkommende blev det til 5 dages klatring i træk, og jeg fik prøvet nogle super fede problemer. Västervik har en ulempe i at man skal køre en del rundt mellem enkelte sten for at finde sine projekter og det går der en del tid med. Det er ikke ligesom ex. Kjuge hvor du får alt serveret inden for en kvadratkilometer. Men det har også sin charme at der bare ligger de her enkelte perler alene i en skov eller på en bakketop og de problemer der indtil videre at sat op i området er af virkelig høj kvalitet. Specielt hvis du klatrer 7A og op får du fuld valuta for pengene. Hvis du er 6. grads klatrer er der lidt længere mellem snapsene, men du vil stadig kunne få en del ud af tage der op. Ditte var desværre uheldig, allerede på 1. dagen at forstuve sin tommelfinger da hun spottede mig og jeg faldt på den. Det tog nogle dage før hun turde gå på klippen men fingeren kom sig nok til at hun fik lukket 2 6c'erer hvilket er hendes sværeste boulders til dato.
Mit high point på turen var da jeg fik lukket både Goofhead og Goofhead variant i Marstrand området, begge sat til 8a. Måske i den softe ende, men hva fanden man skal jo starte et sted. Nice var det i hvertfald. De deler samme start hvor der bla indgår en skæv semi-frontlever for at få sin venstre fod op i en hæl-tå-cam som efterfølgende holder det meste af ens vægt mens man flytter hænderne rundt. Jeg fik også prøvet lidt andre 8.grads som virker tilgængelige bla. Delirium ss og The Office ss, og lidt andet godt. Så jeg har masser af projekter at vende tilbage til.
Det mest af tiden boede vi i hytte med Jens Wilhelm, Jacob Stærk og Alex Madrid som blev der oppe indtil idag. De har haft mega lækkert vejr alle dage og fået lukket nice probs bla. Alex der også fik lukket Goofhead. Jacob har lige lagt denne video op fra turen. Lækkert edit, lækker klatring, lækker filipiño og lækker mand med lækker banan. Jeg smider nok lidt billeder op en af dagen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar