mandag den 13. september 2010

Boulder update 2

Er tilbage i Boulder efter en fin tur til Joe's Valley over weekenden. Joe´s Valley ligger i den sydøstlige del af Utah ca. 7 timers kørsel fra Boulder. Vi tog af sted torsdag aften, kørte nogle timer og overnattede i Rifle. Tidligt fredag morgen kørte vi de sidste 4 timer til Joe's Valley, så vi havde godt tid til at tjekke boulderingen ud inden det blev mørkt. Boulderingen foregår på flotte sandstens blokke der ligger på skråningerne af 2 dale (Left Fork og Right Fork) samt et område der hedder New Joe's som vi ikke nåede at tjekke ud. Mange af problemere er overhængende og området holder generelt en meget høj kvalitet. Man skal dog køre lidt mellem sektorerne, men der er sjældent særligt langt og de fleste problemer ligger lige op ad vejen, så anmarchen er super nem. Fredag fik jeg lavet Team Effort som står til 7B (V8) i guidebogen, men syntes nok at den var rimelig soft. Lavede den på mit andet rigtige skud fra bunden, men måske jeg bare var heldig! Rigtigt fedt problem ikke desto mindre. Jacob lykkedes på den lave V9 start til problemet, så dagen sluttede i højt humør. Lørdag var hviledag, men Jacob smuttede lige op og rykkede Kind of Brawny 7B da aften temperaturene satte ind - ikke dårligt for en hvile dag. Søndag pakkede vil campen tidligt så vi kunne komme ud og klatre og samtidig nå den 7 timer lange køretur tilbage til Boulder inden midnat. Først arbejdede vi på Big Joe's, en rigtig fed og stejl 7A+ som Jacob endte med at sende - super klassisk problem som jeg må komme tilbage til en anden god gang. Derefter gik turen til den ultra klassiske Wills a Fire 7A som jeg havde udset som dagens projekt. Efter at prøve en del forskellig beta fandt jeg endelig den rigtige, men var blevet for træt til at sende. Var forbi cruxet 3 gange men faldt pga. træthed på den øverste del af problemet. Unfinished business og endnu et problem at komme tilbage til. Turen tilbage til Boulder bød på endnu en flot Utah solnedgang og vi ramte Boulder ved midnatstid. Sidder nu på en cafe og håber at komme med Axel og Katinka (2 tyskere som vi mødte i RMNP) til Mt. Evans i dag eller i morgen - det kunne være super fedt at se endnu et klassisk boulder områder :-) Billeder fra Joe's Valley kan indes hér.


Big Joe's


Kind of Brawny


Solnedgang i Utah

1 kommentar:

  1. Alt for kort tur! Er lige før jeg ville være klar på at tage køreturen igen næste weekend... Fine billeder, David. Det kan jeg selvfølgelig også lige sige til dig når vi ses om 30 minutter, men nu skriver jeg det lige her?!?

    SvarSlet