torsdag den 7. april 2011

Tyngdekraft

Nu er jeg jo ikke fysiker, men så vidt jeg er orienteret er tyngdekraft noget med at jo mere der er af den jo hårdere falder man og jo sværere er det at holde fast i ting når den trækker i een, som f.eks. når man klatrer, hvilket flere gange har gjort fysikken til en noget forhadt størrelse i klatremiljøet, idet den samtidig hurtigt kan resultere i ulykker, som vi så det med Paw i sidste uge.
Jeg sidder så og tænker, "de der amerikanere, klatrer de virkeligt så hårdt som de angiver, eller er der skjulte kræfter der spiller ind, hvilket får os andre til bare at ligne svagelige nord boere". Her er det så jeg snubler over denne artikel,

der uomtvisteligt gør det klart at tyngdekræften faktisk er lavere i USA end i resten af verden. Der har vi det, svaret, sort på hvidt. Fysikkens love har simpelthen valgt at se mildere på det amerikanske folk, og give deres klatrere et forspring. Hvorvidt det så er en konsekvens af dette, at det samtidig er et af verdens fedeste folk står stadig uafklaret, men deres vægtskalaer må jo vise mere "let spiselige" tal, i forhold til hvad deres kropsvolumen lægger op til.
Men hvad kan vi så bruge det her til? Jeg ved det ikke, men helt fair det er det ikke....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar